Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2967469
  • Do końca roku: 257 dni
  • Do wakacji: 64 dni

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Czwartek, 2024-04-18

Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy

INFORMATYKA

Konkursy podwyższające ocene przedmiotową/okresową:

UWAGA!
wpływ na ocenę ma tylko systematyczny udział w wybranych konkursach informatycznych


Konkurs InstaLogik IV edycja 2022/2023

InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania. W ogólności jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia komputacyjnego.

Organizacja konkursu

Konkurs został podzielony na trzy etapy:

  • Etap 1, termin 1 października - 28 października 2022, godz. 20:00
  • Kurs przygotowujący do 2 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
  • Sesja próbna przed 2 etapem, termin 1 grudnia 2022, godz. 17:00 – 18:00
  • Etap 2, termin 10 grudnia 2022, godz. 10:00 – 11:30
  • Kurs przygotowujący do 3 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
  • Etap 3, termin 18 marca 2023, godz. 10:00 – 11:30

Harmonogram zajęć Olimpijskiego Koła Informatycznego 2022-23

 


 

Szanowni Państwo,

 

 właśnie wystartował konkurs Historie z sieci wzięte” – serdecznie zapraszamy uczniówz Państwa szkoły do wzięcia w nim udziału!

 

 Przygotowaliśmy cztery zadania dotyczące cyfrowych tarapatów, w które wpadli… bohaterowie lektur. Mamy nadzieję, że Państwa uczniowie pomogą im zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci, a przy okazji zdobędą fantastyczne nagrody dla swojej szkoły.

 

 Zasady są bardzo proste: uczniowie dobierają się w grupy, wybierają nauczyciela, który zgłosi ich do konkursu, a następnie tworzą komiks lub inną pracę graficzną dotyczącą bezpiecznego poruszania się w sieci. Zadanie dla swojej grupy wiekowej znajdą na stronie konkursu.

 

 W poszukiwaniu inspiracji zapraszamy na platformę OSE IT Szkoła, gdzie można skorzystać z ponad 200 kursów e-learningowych dotyczących m.in. cyberbezpieczeństwa.

 

 Szkoła, której uczniowie wygrają konkurs, otrzyma jedną z cennych nagród: robota edukacyjnego Photon EDU, pakiet edukacyjny Abilix Krypton, okulary VR lub drukarkę 3D. Dla laureatów przewidziane są również dyplomy.

 

 Więcej informacji o konkursie, w tym formularz zgłoszeniowy, znajduje sięTUTAJ!

 

 Na zgłoszenia czekamy od 21 marca do 8 kwietnia 2022 r.

 

 Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi pod koniec kwietnia podczas spotkania online.

 

 Szczegółowe informacje oraz zasady uczestnictwa znajdują się w regulaminie konkursu.

 

 Pytania związane z konkursem należy kierować na adres: kontakt@konkurs-ose.edu.pl.

 


 

Uwaga!
Konkurs Informatyczny

 

Wystartował bezpłatny konkurs informatyczny Mistrz Programowania!
https://oki.org.pl/mistrz-programowania-aktualnosci/
Wielka prośba by przekazać tą informację uczniom i rodzicom.
A także nauczycielom informatyki i matematyki.

 

Konkurs jest całkowicie bezpłatny – z nagrodami! https://www.facebook.com/2247317372200511/posts/3044814529117454/
Zachęcam by zacząć od zadania "Śmiech Matematyka": https://oki.org.pl/smiech-matematyka//


Konkurs trwa do 7 marca. Jest dla każdego ucznia.
Są zadania proste, które zrobi każdy młody człowiek, są takie które budują wiarę w siebie, i takie które wymagają pomyślenia. A wszystkie bawią i rozwijają!
Może to początek pasji i przygody na całe życie? I dumy dla szkoły!
Zadania konkursowe mogą być inspiracją dla lekcji informatyki i matematyki. Oczywiście po konkursie! Dalej będą dostępne

Edycja Konkursu Bóbr na bieżący rok szkolny.

-  Liga E-Sport ZSE - konkurs Gier komputerowych

-  Serwer konkursowy Baltie.NET

- Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży.

- Konkurs InstaLogik IV edycja 2022/23

Paweł Zwierzew:  Kod nauczyciela: f8334e2a7a7f

Rejestracja do 3 edycji konkursu

Zapraszamy nauczycieli i rodziców do rejestracji oraz do zgłaszania uczniów do 3 edycji konkursu - zapisy trwają do 28 października g. 20:00.

 Pierwszy etap rozpoczęty!

W pierwszym etapie przygotowaliśmy 3 zadania: Wieże, Piramidy, Fragmenty liczb. Etap trwa do 28 października g. 20:00.

 

 lub:

Inny konkurs o tematyce zwiazanej TIK (technologia informacyjno-komunikacyjna)


 GEEK - weź udział w II edycji konkursu

Weź udział w drugiej już edycji ogólnopolskiego Konkursu GEEK Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe organizowanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne.

Uczestnicy konkursu mają za zadanie stworzenie
• scenariusza w postaci zbioru ekranów, algorytmu lub opisu gry
lub
• gry w postaci demo, prototypu lub pełnej gry
o tematyce edukacyjnej.

Konkurs GEEK wymaga pracy zespołowej w drużynach od 2 do 5 uczniów (od 10 lat) oraz 2 nauczycieli (nauczyciel przedmiotu i nauczyciel informatyki) i obejmuje:
2 etapy:
• lokalny (wojewódzki)
• ogólnopolski (centralny)
3 poziomy:
• podstawowy (szkoły podstawowe)
• średni (szkoły średnie i technika)
• wyższy (uczelnie – pierwszy rok).

Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny, a jego wyniki zostaną ogłoszone podczas obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego w maju 2022 roku. Wartościowe nagrody zostaną wręczone podczas uroczystego spotkania we wrześniu 2022.

Zapraszamy do rejestracji i zgłaszania swoich zespołów poprzez stronę internetową. Wszelkie informacje na temat konkursu oraz kontakty znajdziecie Państwo na stronie https://mlodzi.pti.org.pl/


Od projektanta do testera
– Jakie zawody wiążą się z grami komputerowymi?

Polecamy uczniom starszych klas naszej szkoły, zastanawiających się nad karierą w branży IT  poradnik:

https://www.c-and-a.com/pl/pl/shop/gry-komputerowe-zawody

Uczeń dowie się z niego:

- jakie zawody przy tworzeniu gier cieszą się największym powodzeniem

  • - jakie wykształcenie ułatwia start w branży
  • - jak szukać praktyk, konkursów i możliwości dofinansowania

 

Projekt "Od projektanta do testera" powstał przy współpracy z C&A i znajduje się na ich serwerze, ma jednak charakter typowo informacyjny i nie zawiera żadnych treści reklamowych


Witaj, Rodzicu, Uczniu klas IV-VIII


Mamy przyjemność zaprosić Państwa do drugiej edycji konkursu matematyczno-informatycznym InstaLogik. W tym roku zdecydowaliśmy o zniesieniu opłaty dla uczestników – rejestracja uczniów jest bezpłatna. Mamy nadzieję, że pozwoli to wziąć udział w konkursie jeszcze większej grupie ambitnych dzieci.

Miło nam również poinformować, że w tym roku Honorowym Patronem konkursu jest Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, a do grona partnerów dołączyła Olimpiada Informatyczna Juniorów.

Pierwszy etap konkursu rozpocznie się 1 października i potrwa do 28 października do g. 20:00. W tym roku ponownie przygotowaliśmy zestaw zadań o charakterze logiczno-matematycznym, które w ciekawy sposób, w formie historyjki, umożliwiają uczniom kontakt z zagadnieniami stojącymi u podstaw informatyki, nie odstraszają początkujących, równocześnie dając wyzwanie bardziej zaawansowanym uczniom.

Państwa konta z zeszłego roku są nadal aktywne – nie ma potrzeby ponownej rejestracji. W razie potrzeby prosimy o skorzystanie z funkcji generowania nowego hasła, dostępnej na stronie logowania. Po zalogowaniu będą Państwo mogli już zacząć zakładać konta swoim uczniom.

Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdziecie Państwo na stronie https://instalogik.pl. W przypadku pytań prosimy o wysłanie wiadomości na adres instakod@instakod.pl. Zachęcamy też do przekazania niniejszej informacji zaprzyjaźnionym nauczycielom matematyki i informatyki.

Z poważaniem,
Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Programu InstaKod
tel. 881 556 169
www: https://instalogik.pl
email: instakod@instakod.pl
fb: fb.com/InstaKod


Szanowni Państwo!

Ósma edycja CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania startuje już za nieco ponad tydzień, a dokładnie 10 października! Ciągle zachęcamy Państwa do zgłaszania swoich inicjatyw, ale także - do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach z programowania i webinarach przygotowanych na tę okazję przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.

CodeWeek zaczynamy w tym roku już 7 października webinarem "Programowanie? To proste!". . Organizujemy go wspólnie z Tomaszem Rożkiem i kanałem Nauka. To Lubię! Zaczynamy o godz. 20:00 na Nauka. To lubię!!

 Cykl spotkań z programowaniem w dniach 10-25 października rozpoczyna Wielkie Święto Programowania ONLINE: start - 10 października 2020 r., o godz. 16:00. W tym roku postanowiliśmy połączyć siły z Klubem Młodego Programisty online. W ten sposób chcemy dotrzeć do dzieci z klas 1-6 szkół podstawowych, ale przygotowaliśmy też coś dla nieco starszych adeptów programowania!

 16:00 - warsztaty z Klubem Młodego Programisty online dla rodziców, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych.

  • 17:00 - warsztaty dla uczniów klas 1-6, inaugurujące cykl 13 warsztatów z Klubem Młodego Programisty online.
  • 18:00 - warsztaty "Projektowania aplikacji mobilnej - zaopiekuj się błękitną planetą " dla uczniów z klas 6-8 oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Więcej informacji o planowanych warsztatach w artykule Ostatni dzwonek! #CodeWeek2020 rusza za 10 dni!.

To nie koniec atrakcji! Przez cały czas trwania #CodeWeek2020 będą na Państwa czekać webinary prowadzone przez profesjonalnych trenerów programowania Klubu Młodego Programisty online! Z pewnością każdy z Was - bez względu na wiek i poziom zaawansowania - znajdzie tu coś dla siebie! Aby dowiedzieć się więcej o zaplanowanych warsztatach oraz poznać ich dokładny harmonogram zajrzyjcie na stronę Klubu Młodego Programisty. Koniecznie też dołączcie do wydarzenia na fanpage'u Klubu. 5 października rusza też II edycja cyklu spotkań z Klubem Młodego Programisty online - więcej informacji na stronie klubu.

Jeśli chcecie być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami, które organizujemy w ramach CodeWeek, koniecznie dołączcie do wydarzenia na fanpage'u CodeWeek.

WAŻNE! Udział we wszystkich przygotowanych przez nas wydarzeniach jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji!

 Zachęcamy też do śledzenia informacji o nadchodzących wydarzeniach w mediach społecznościowych: CodeWeek na Facebook’u i na Instagramie.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, jesteśmy do Państwa dyspozycji. Wystarczy do nas napisać na adres programowanie@mc.gov.pl.

***

Jak wziąć udział w Europejskim Tygodniu Kodowania? Wystarczy zgłosić swoje wydarzenie na stronie www.codeweek.eu/add! Nie warto z tym zwlekać - na organizatorów 1000 pierwszych wydarzeń online czekają wyjątkowe nagrody. Więcej informacji o konkursie i jego zasadach znajdziecie Państwo na koduj.gov.pl. W opublikowanym tam artykule " Jak zacząć ", znajdziecie także odpowiedź na wszystkie pytania.

Zależy nam, aby o CodeWeek dowiedziała się możliwie największa liczba osób - dlatego prosimy o przekazywanie informacji dalej, do wszystkich zainteresowanych.

 

Pozdrawiamy,

Zespół #CodeWeek2020


 

Witaj, Rodzicu, Uczniu klas IV-VIII

wiesz, że używając aplikacji PixBlocks, możesz wziąć udział w międzynarodowym konkursie programistycznym Pix Programming Challenge?

Właśnie ruszyły rejestracje do 3. polskiej edycji konkursu. Uczniowie mogą już teraz zarejestrować się do jednej z 3 GRUP WIEKOWYCH, wypełniając formularz zgłoszeniowy w aplikacji PixBlocks.

Rejestracja jest w pełni darmowa, a na najlepszych czekają nagrody, w tym komputery i klawiatury gamingowe od Razer™.

Uwaga! Dla nauczyciela, który doprowadzi największą ilość uczniów do finałów czeka nagroda specjalna.

Przydatne linki:

REJESTRACJA  


ZAKRES WIEDZY


HARMONOGRAM


W poprzedniej edycji w konkursie wzięło udział 20 tys. uczniów i uczennic polskich szkół, co czyni Pix Programming Challenge największym szkolnym programistycznym konkursem w Polsce. Mam nadzieję, że i tym razem udowodnimy, że Polska ma najzdolniejszych młodych programistów na świecie!

Życzę Wam powodzenia!
dr Krzysztof Krzywdziński
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


 

 

 

 

 

 

Title